Nyitva: H - P 8.00 - 16.00 info@gyermek-iranytu.hu +36 70 635 94 79

Iskolaérettségi felmérés: mi is ez pontosan?
Az iskolaérettségi pontos menetét nagyon kevés szülő ismeri, legalábbis azt, ami az óvodásban zajlik. A legtöbben annyit tudnak, hogy pár feladatlapot kitöltenek a gyerekek időre, és ez alapján születik meg a döntés, hogy mehet-e iskolába vagy sem. Pedig valójában a gyerek részképességeit mérik fel ilyenkor csoportos formában. Magánúton is ezeknek a képességeknek a felmérése zajlik, de egyéni felmérés során, tehát kétszemélyes helyzetben, és ami nagyon fontos, hogy játékos, mozgásos formában.
Ahogyan az óvodában, úgy a magán iskolaérettségi felmérés során is, olyan képességeket vizsgálunk, mint
- dominancia kialakulása,
- lateralitás (szem-, kéz-, láb- és füldominancia);
- térirányok felismerése (térben, síkban);
- finommozgás, elemi mozgások fejlettsége;
- nagymozgások, egyensúlyérzék;
- testséma;
- szem-kéz koordináció;
- reprodukáló képesség (térben, síkban);
- szerialitás, sorfolytatás;
- alak háttér megkülönböztetése;
- azonosság, különbözőség felismerése;
- verbális- és vizuális emlékezet;
- irányított figyelem;
- térben és időben való tájékozódás;
- nyelvi kifejezőkészség;
- szociális érettség.
Ezek a képességek rendkívül fontos lesznek ahhoz, hogy a gyermek megfelelően tudjon teljesíteni az iskolában.
Miben más ez, mint amit az óvodában csinálnak?
Mivel mindkét teszt a képességek felmérésére való, érdekes kérdés, hogy miben más az óvodai felmérés a magán iskolaérettségi felméréshez képest. Egyetlen szóval: a lehetőségeiben.
Az egyik legfontosabb tényező, hogy míg az óvodában csoportosan zajlik a felmérés, addig magán úton ez egy kétszemélyes felmérés, tehát csak a gyermekünk kerül kiértékelésre, a felmérő személy pedig csak vele foglalkozik. Az egyéni felmérés azért jó, mert a felmérést végző személy pontosan meg tudja ítélni, hogy egy feladat azért nem megy olyan jól, mert valóban hiányosságok vannak, vagy, mert mondjuk a gyermek már fáradt. Biztosan a mért gyermek képességeit látjuk, nem a mellette ülő gyerkőcét.
A komplex mozgásterápia módszere lehetőséget ad arra, hogy a képességek jelentős részt “tevékeny formában” mérjük fel. A kéz dominanciájának feltérképezésekor nem elégszünk meg azzal, hogy melyik kezében fogja a ceruzát, hanem az ösztönös tevékenységekre is figyelmet fordítunk pl. melyik kezével kopog az ajtón.
Mozgásos, játékos jellegéből adódóan a gyermek számára élmény a felmérés folyamata.
Hogyan zajlik a felmérés nálunk, a Gyermek Iránytűnél?
-Egyeztetjük a felmérés időpontját
-Elvégzem a felmérést
-Kiértékelem a gyermekkel végzett közös munkát
-Átbeszéljük a felmérés eredményét és a folytatás lehetőségét
A felméréshez minden szükséges eszközöt mi biztosítunk.
Nagyban megkönnyíti a közös munkát, ha a felmérés kezdete előtt átgondolod a gyermek eddigi kórtörténetét, fejlődésének menetét.
Mit tartalmaz az ár?
- A felmérést
- Egy írásos összefoglalót gyermeked képességeinek aktuális érettségéről
- Személyes konzultációt a szülőkkel (kb. 60 perc)
Móricz Eszter vagyok, a Gyermek Iránytű megálmodója és alapítója. Szombathelyen, a Thököly utcában fogadom a családokat, hogy együtt meg tudjuk alapozni a döntést: menjen a gyermek jövőre iskolába, vagy maradjon még egy évet az oviban?
Pedagógusként és coachként egyedülálló módszerrel tartom foglalkozásaimat és adok átlátható, pontos, írásos összegzést a gyermek iskolaérettségéről.
Keressetek meg akár a felmérés, akár a továbbiak kapcsán!
